klient sprzedam mieszkanie

Kto kupi moje mieszkanie czyli kim jest klient?

Jeżeli jesteś rodzicem małych lub nastoletnich dzieci, pewnie zwróciłeś uwagę na reklamę Toyoty, Harribo czy Danon. Dlaczego? Bo ta reklama jest kierowana właśnie do Ciebie. Zwróć uwagę, które reklamy „docierają” do Ciebie, które zachęcają do kupienia lub skorzystania z usługi. Nie mam na myśli reklam w stylu „jak sobota to tylko do Lidla”, którą każdy Polak zna lepiej niż Mazurka Dąbrowskiego. Reklama w stylu „Lidl” ma trafić do wszystkich – od małych dzieci (które nota bene teksty reklam przyswajają znacznie lepiej niż szpinak czy brukselkę) po seniorów i jest powtarzana często, wszędzie i głośno – aby każdy zapamiętał, że „promocji moc i darmowy parking ram pam pam pam”.

Chcesz sprzedać mieszkanie. Zastanawiasz się “kto kupi moje mieszkanie”.  Co musisz zrobić? Reklamę. Pewnie nie przewidujesz piosenek, reklam w TV czy radio. I dobrze. Nie warto. Ale warto zastanowić się do kogo będzie kierowana ta reklama czyli inaczej – kim jest Twój klient.

Targetowanie reklam przy sprzedaży mieszkania

Samo „sprzedam mieszkanie w Krakowie” nie wystarczy. To tak, jakbyś usłyszał w radio – Media Expert sprzedaje telewizory. To nie działa. Żeby nie „przepalać” budżetu reklamowego, czyli wydać pieniądze na skuteczną reklamę, trzeba najpierw określić, kim jest nasz klient. Czyli mówiąc fachowo – opisać grupę docelową.

Twoim mieszkaniem będą potencjalnie zainteresowane osoby, które poszukuję mieszkań. Oczywiste? Oczywiście 😊 I dlatego nie warto reklamy google czy FB „pchać na cały świat”. Pierwszym krokiem będzie zawężenie jej do grupy osób zainteresowanych kupnem mieszkań.

Gdzie znaleźć osoby zainteresowane kupnem mieszkania?

Najbardziej popularne są portale typu gumtree czy otodom. Działania większości sprzedających kończą się na zamieszczeniu ogłoszenia i … potem mają tysiące telefonów od pośredników. Dlaczego? Bo większość klientów kupujących prędzej czy później trafia do biur i z zaufanym agentem szuka mieszkania.

Jeżeli nadal masz determinację to tego, aby samodzielnie sprzedać swoje mieszkanie – gratuluję. Spróbuję pomóc Ci w zawężeniu grupy potencjalnych klientów.

Mamy kilka potencjalnych grup klientów:

  • single, studenci – oni mieszkają w mieszkaniu, ale decyzje o kupnie i finansowanie zazwyczaj biorą się siebie rodzice.
  • rodziny z małymi dziećmi – osoby poszukujące większego mieszkania, z balkonem, na niskim piętrze albo z windą, obok placu zabaw i w pobliżu przedszkola i szkoły
  • inwestorzy – szukają nieruchomości, które wynajmą długo lub krótkoterminowo. Dla nich ważne jest ile w przyszłości zarobią na mieszkaniu. Kolor łazienki czy podłogi ich nie interesuje.
  • osoby starsze, które zamieniają duże mieszkanie na mniejsze – cenią sobie bezpieczeństwo, elastyczność pomoc przy transakcji. Blisko do apteki, przychodni, trochę zieleni i spokojne sąsiedztwo.

Już wiesz kto jest w Twojej grupie docelowej? Komu chcesz sprzedać mieszkanie? Świetnie. Łatwiej będzie Ci teraz przygotować ogłoszenie i zdecydować gdzie je zamieścić. Sam otodom i gumtree to trochę za mało. Facebook, Instagram a może lokalna papierowa gazeta?

Chętnie pomogę Ci w określeniu grupy docelowej. Napisz lub zadzwoń

Jacek Pasela – Twój agent nieruchomości.

 

paselahome kontakt

 

Sprawdź też nasze inne posty:

kredyt hipoteczny

3 powody, dla których warto teraz pomyśleć o zaciągnięciu kredytu hipotecznego?

inflacja

Co to jest inflacja – 3 główne powody rosnących cen w Polsce

rata kredytu

Dlaczego rata kredytu hipotecznego rosnie

wakacje kredytowe

Na czym polegają wakacje kredytowe